Mal ve Hizmet ihracatına Yönelijk Devlet Destekleri
Mal ve hizmet ihracatına yönelik devlet destekleri iki aşamadan oluşmaktadır. Turizm, taşıma gibi döviz getirileri hizmet ihracatı kapsamında yer almaktadır. üretici firmaların kendi ürününü yurtdışında pazarlaması ise, mal ihracatına yönelik destekler kapsamında yer alamktadır.
Yurtdışı desteklerin veriliş amacı, ülke ekonomisine döviz girdisi sağlamak ve ihracatı artıramaktır.
1-DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNE SAĞLANAN DESTEKLER ve TURQUALİTY
Kimler Başvurabilir: Sağlık Turizmi, Ulaştırma, Perakende, Bilişim, Yazılım, Elektronik Oyunlar, Eğitim, Konaklama, Gastronomi, Film sektörlerinde faaliyet gösteren şirketler ve işbirliği kuruluşları.
1-Ürün/hizmet marka koruma desteği
2-Belgelendirme desteği
3-Danışmanlık Desteği
4-Acente Komisyon Desteği
5-Yurtdışı Birim Kira Desteği
6-Bireysel Fuar Katılım Desteği
7-Rapor ve Yurtdışı ŞŞirket Alım Danışmanlık Desteği
8-Milli Fuar Katılım Desteği
9-Reklam Tanıtım ve Pazarlama Desteği
10-Bilgisayar Oyun Mobil/Uygulama Komisyon Desteği
11-Bilgisayar Oyun Mobil/Uygulama Pazara Giriş Desteği
12-Film Yurtdışı Pazarlama Desteği
13-Film Platosu/Stüdyo Kullanım Desteği
14-Film Reklam Desteği
15-Tercümanlık Desteği
16-Hasta Yol Desteği
17-Yurtiçi Tanıtım Desteği
18-Yurtiçi Eğitim Desteği
19-Yarışma Etkinlik Desteği
20-Hizmet Sektörü Rekabet Gücünün Artırılması (Hiser) Desteği
2-MAL/ÜRÜN İHRACATINA YÖNELİK DESTEKLER
Kimler Başvurabilir: Yurtiçinde üretim yapan, ürününü kendi markasıyla pazarlayan şirketler.
1-Pazara Girişr Belgelerinin Desteği
2-Küresel Tedarik Zinciri (KTZ) Yetkinlik Projeleri
3-Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Destekleri (Ur-Ge)
4-İhracatçıya Sigorta Tazmin Desteği
5-İhracatçıya Alıcı Kredisi Desteği
8-Yurt Dışı Birim, Marka Ve Tanıtım Desteği
9-Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi Yardımları
10-İhracatçıya Navlun Desteği - aktif değil